Engines - leeftijd / staat van onderhoud

Boze tongen zouden kunnen beweren dat 'ik' een rol speel in onderstaande, als continue factor, echter daar wil 'ik' niets van weten.

Zowel op Station 12 als op Station 2 heb ik hobbeltjes meegemaakt in het functioneren van de Engines. Beide Engines waren uit het midden van de jaren negentig, dus zo'n 10 tot 14 jaar oud. De Engine in Station 2 had al een paar 100.000 miles op zijn teller staan.

In een andere weblog heb ik geschreven over de Engine op Station 12 die even buiten dienst gezet is omdat het gas bleef hangen en we in zijn Drive door hard te remmen tot stilstand zijn gekomen / de motor is afgeslagen.

Op Station 2 was de Engineer bezig 'onder de motorkap', oftewel met de cabine omhoog. Er komt een call binnen, Engineer drukt op het knopje kabine omlaag, en dan niets....
Wat onrustig heen en weer geloop en .... Vraagt één van de aanwezigen: "Gerard mag ik je (brandweer LV) zakmes even lenen?" Met behulp van dat mooie stukje gereedschap is de noodbediening in werking gezet en konden we toch binnen redelijke tijd naar de Klant.

Gear - foto's

Er zijn twee verschillende soorten uitrukkleding.
Een voor brushfires en een voor TC's / structurefires.
Voor de Medic calls wordt er in kazernekleding opgetreden.

Brushfire uitrukkleding. Lichter, maar met 'rugzak' waarin plaats voor water, fireshelter en zoals op de foto te zien is, een slangenklem.
P0917002

TC / structurefire uitrukkleding. Een stuk zwaarder dan de Brushfire kleding.
P0917005

Gear - foto's

Er zijn twee verschillende soorten uitrukkleding.
Een voor brushfires en een voor TC's / structurefires.
Voor de Medic calls wordt er in kazernekleding opgetreden.

Brushfire uitrukkleding. Lichter, maar met 'rugzak' waarin plaats voor water, fireshelter en zoals op de foto te zien is, een slangenklem.
P0917002

TC / structurefire uitrukkleding. Een stuk zwaarder dan de Brushfire kleding.
P0917005

Headsets

Men gebruikt hier op de autospuiten een headset; om op die manier onderling te communiceren tijdens de rit. De hele bemanning heeft dus een koptelefoon/microfoon combinatie op.

Alles is 'voice activated' en full-duplex; je kan dus gewoon met elkaar praten zonder op knopjes te hoeven drukken. Bovendien wordt de communicatie met de alarmcentrale erbij 'gemixt' in de achtergrond; zodat iedereen mee kan luisteren naar wat er aan extra info meegegeven wordt.

Zie voor voorbeelden: http://www.sigtronics.com/fire/index.html

We hebben allemaal eerst zoiets van 'nou, en ?' maar tijdens de uitrukken raken we er toch steeds meer gecharmeerd van.