Station 73: Traffic collision (TC) beknelling

Om 06:00 uur gewekt door het alarm voor een beknelling met brand. Vreemd genoeg blijven de truckies liggen. Aangezien op de tiller alle HV gereedschap staat voor de Temecula regio is het wel vreemd.

Aantrekken van mijn bluskleding ging niet helemaal zoals het zou moeten. Ik stond enorm te worstelen maar ik kreeg de broek niet aan. Goed de pest er in, ingestapt en alles in de cabine gegooid. Tijdens de rit kom ik er achter dat al die tijd met mijn laarzen op mijn broekspijpen heb gestaan, geen wonder dat het niet ging !

Eenmaal onderweg blijkt alles goed uit te pakken en worden we terug geroepen. Op mijn vraag waarom de truck niet gelarmeerd is wordt schouder ophalend gezegd dat dispatch ook maar mensen zijn.....

Terug naar bed en om 08:00 uur wordt ik weer wakker van nieuwe brandweer mensen die dienst komen "draaien". Onze chauffeur van de truck zou naar huis gaan, maar helaas er wordt gebeld dat hij niet weg kan om dat zijn aflossing op 92 niet is komen opdagen. Aangezien die niet naar 73 kan komen gaat het hele feest niet door. Het e.e.a wordt met de bekende US krachttermen aanvaard, en er werd tot de orde van de dag overgegaan.

Overtime is the magic word, de brandweer mensen krijgen voor elk dag overwerk een factor 1.5 uitbetaald en vele hebben daar hun hypotheek en uitgave patroon op ingesteld.

Inmiddels zijn mijn spullen overgebracht naar de truck.

Station 73; buitenbrand in Wildomar

Om 2:30 uur gewekt, nou ja gewekt alleen maar een alarmsignaal en het licht gaat niet aan, daar twee bemanningen liggen te slapen. Onder licht van mijn telfoon mijn sokken, broek en schoenen gevonden. Alles aangetrokken in de uitruk hal.

Het blijkt te gaan om een grote buitenbrand in Wildomar. Wij erheen 20 minuten later rijden we langs de snelweg langs aardige vuur kolommen. Aangekomen als 5e engine rustig naar de command post gelopen om ingezet te kunnen worden. Er blijkt een 100.000$ Bus/camper spiksplinter nieuw rechts en links van het huis een enorme speedboot 100.000$ (prijzen opgegeven door insiders) in de brand te staan. Je hoeft geen rocket science geleerd te hebben om te zien dat dit wel een gevalletje brandstichting is......

Wij worden ingezet op de zolder van binnenuit open te maken om te bekijken of er overslag heeft plaats gevonden. Na wat enig sloop werk bleek dat niet het geval te zijn geweest. Tijdens de inzet wordt mijn naam geroepen Hey Haaaaaaaaaaans en wat blijkt engine 17 heeft eindstreep weer niet gehaald en stond ook hier weer ingezet. Ongeloofelijk hoe het gehussel met eenheden gaat. Weer inzetbaar gemeld en wat blijkt, hussel hussel wij moesten weer naar kazerne 75. Want engine 75 was ingezet op deze brand en moest de nablussing doen (oa palmbomen afschrapen).

Eenmaal aangekomen op 75 bleek de repair crew de vooras van de bush engine al aan het demonteren. Tot onze verassing zagen wij engine 92 (Irene zit hierop) in de kazerne staan voor herbezetting. Nou die weg, terug naar 92, en nog even vlug met Irene gebabbeld. Aangezien we het idee hadden dat de nabluswerkzaamheden van engine 75 niet veel tijd in beslag zou nemen hebben wij onze intrek genomen in de "recliners" (stoelen met voetenbank). Wachtend op de volgende inzet.

Station 12; uitrukken en niet uitrukken

Medic - steekwonden?
Het is woensdagavond en dat is een bekende avond voor uitgaansverkeer.
Bij aankomst vraagt de Captain voor de zekerheid nog aan de ECC (AC) of alles clear is.
Bij nadere beschouwing zien we minimaal drie Sheriff / Politie wagens.
Er is iemand met redelijk wat bloed aan zijn rechter hand.
Een en ander wordt schoongemaakt en verbonden. Deze meneer wil om een of andere reden niet naar het ziekenhuis en moet dus daarvoor tekenen..

Om 6:00 op, om 6:20 vertrekken om de Captain af te leveren in Elsinore. Een half uurtje rijden. We gaan met de hele Engine, Station 12 wordt herbezet in die tijd. Om 9:00 zijn we terug. Een dure (overtime van de Shift die off duty zou gaan om 8:00) manier om een Captain op tijd op locatie te krijgen. Maar goed de ene keer lijkt een en ander wat logischer dan een andere keer. Ook dat is internationaal?

We melden ons weer inzetbaar bij de kazerne en kunnen zo goed als direct doorrijden naar een Medic.

Medic - persoon reageert niet
Met de Crew van de 'vorige' shift stappen we in. In een appartementencomplex ligt een 66 jarige man in bed. Het huis had wat opgeruimder mogen zijn. Het stinkt er ook. De man is niet goed aanspreekbaar. Hart monitor wordt aangesloten, saturatie (hoeveelheid O2 in het bloed) wordt bekeken. Bloeddruk (120/0) wordt nagemeten. Bij dit soort Medic uitrukken schrijft de Captain of de Engineer een deel van het medische rapport, de bevindingen worden doorgegeven en opgeschreven. Daarnaast wordt vanzelfsprekend ook het medisch verleden van het slachtoffer gevraagd. Het lijkt op een vergiftiging, in dit geval CO2 vergiftiging. Er stond een zuurstof generator in de kamer, er lag een zuurstof fles in de woonkamer. Het aanwezig zijn van zuurstof in huis wordt hier NIET bijgehouden door de brandweer, ook geen attendering op de deur..

Het is nu al weer drie en een half uur rustig... Stilte voor de storm, of?

Station 12 is bekend om zijn eten. Wij hebben tot nu toe nog niet (bewust) buiten de deur gegeten. Ons ontbijt hebben we vanmorgen gehaald bij het ICP van de Elsinore fire.

Je kan heel makkelijk veel calorie├źn binnenkrijgen. Enig vet zit er wel in de maaltijden, sla is er echter ook. Gisteren hadden we meloen toe, een beetje fruit is er dus ook.

De bezetting van de Engine voor vandaag:
p0912008

FNG

Ze zijn hier goed in afkortingen.....

Ik heb officieel de status 'FNG' hier op station 84.

Waarbij 'FNG' staat voor 'the fucking new guy'. Eeeeeh....