Brand in restaurant in de Kempstraat

Den Haag - Vanmiddag is brand uitgebroken in een grillrestaurant in de Kempstraat

De brand is om even over half zes ontstaan in de keuken van het restaurant. Volgens een wordvoerder van de brandweer zouden er vlammen in de afzuiger zijn geslagen.

Hierdoor ontstond een sterke rookontwikkeling en moesten bovengelegen woningen worden ontruimd.

De brandweer heeft bij de brandbestrijding de bemanning van twee tankautospuiten ingezet. Het nader bericht was daarom 'middelbrand'. Omdat het ventilatiekanaal lang is, was de brand moeilijk te bereiken en moesten er sloopwerkzaamheden worden verricht. Rond half zeven kon het sein 'brand meester' worden gegeven.

Een medewerker van het restaurant en een bewoner zijn in de ambulance onderzocht op rookinhalatie. De bewoners mochten na verloop van tijd de bovengelegen woningen weer betrekken.

Foto's: Dean de Bood

CWTuiR.jpeg

p1VeUz.jpeg

Y3GpNM.jpeg

MV1wHz.jpeg

GefBvA.jpeg

P9AmLK.jpeg

fIE1nj.jpeg

rYhrqM.jpeg

g2f8EF.jpeg

HhEDbc.jpeg